Laatste dag LA, Legoland & San Diego

15 september 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Na wat 'klachten' heb ik het vorige reis verhaal bijgewerkt en de zin afgemaakt. Niet dat er veel spannends bij is gekomen maar het gaat om het idee.

Inmiddels is de laatste dag van LA aangebroken en aangezien ik een schamel schema heb met een Warner Bros toer, downtown bezoeken, Hollywood sign van dichterbij bekijken, Griffith observatory & walk of fame besluit ik tijdig op te staan om genoeg zonnestralen te kunnen opvangen om eindelijk de eerste keer in mijn leven eens echt bruin te worden in plaats van gamers gebroken wit.

Als eerste ga ik naar de walk of fame omdat mijn vermoeden is dat de meeste andere toeristen in de stad niet al om 8.30 op dit toeristische punt te vinden zullen zijn. Mijn vermoeden klopte inderdaad en ik verwonderde mij een beetje over het aantal tegels van fictieve personen op de walk of 'shame'. Het lopen over de straat is leuk maar niet meer dan dat en de minder bekende worden niet bijgehouden dus van sommige is de glans er inmiddels wel af. Alle foto's die ik van de tegels heb gemaakt zijn met een GPS tag dus als je er ooit heen gaat en je wil alleen dezelfde namen als moi zien dan weet je in welk stukje je moet bevinden.

De planning is perfect want ik kan meteen door naar Warner Bros studio toer. Ik houd mijn vingers gekruist want ik wil graag de Big Bang studio zien maar helaas zijn ze bezig met opnames van S10E4 dus dat zit er niet in. Ondanks dat genoeg andere interessante dingen gezien en als ik nu een witte kerk in een Warner Bros productie zie dan kan ik je vertellen dat ze elke keer dezelfde gebruiken met af en toe wat aanpassingen. De New York street en Chicago street die zijn nagebouwd zijn waanzinnig. In stage 48 kan je een foto nemen in de Friends set en de Two and a Half men set bekoekeloeren. Na een aantal uren door gebracht te hebben is het tijd om naar Downtown area te gaan.

Volgens de recensies zijn er wat leuke dingen te zien maar het Staples stadion valt erg tegen omdat je aan de buitenkant amper kan zien dat het een stadion is. De Lady Church is een moderne kerk op een groot complex midden in de stad. Niet mijn smaak maar wel bijzonder om te zien. Een van de hoogste gebouwen is blijkbaar de City Hall wat ook meteen een heel blok inneemt. Voor de rest is er naast het park weinig te beleven dus het bezoekje blijft beperkt tot een ruim uurtje. Er is nog daglicht en tijd dus wederom met de auto, alles ligt zover uit elkaar dat je het niet kan lopen, richting Griffith Observatory maar eerst even mijn GoPro statief ophalen om een time-laps te kunnen maken.

Aan gekomen bij het hostel blijkt mijn sleutel niet goed te zijn maar de eigenaar heeft geen zin in medewerking te verlenen dus wil ik bijna de deur slopen totdat ik een kamer genoot zie lopen en hij mij naar binnen kan helpen. Na een kleine vertraging aangekomen bij de Hollywood Hills waar het uitzicht over LA zowel in daglicht als in moonlight fantastisch is. Helemaal als je de bergen met een trail verder omhoog in loopt blijven er nog maar een paar toeristen over en kan je zelfs de diertjes horen. Een mooie afsluiting van de LA experience.

Vandaag is het Legoland tijd en ik ben er al helemaal klaar voor, ik had alleen even een kleine vergissing gemaakt in de rijtijd want Google had opgegeven zo'n 2 uur via de Highway 1 maar met al het verkeer en de TomTom duurde het uiteindelijk bijna 3 uur om bij het park te komen maar dat mag de pret niet drukken. Miniland is mijn favoriet en al helemaal om Las Vegas, San Francisco, LA en Washington D.C. in Lego vorm te zien waarvan ik alleen nog Las Vegas niet in het echt heb gezien. Ik word een beetje vreemd aan gekeken omdat ik zonder klein grut loop maar wat zal het mij een biet zijn :). Aan het einde van mijn rondjes even de winkel in gelopen en toen ben ik zwak geweest en heb ik een paar setjes gekocht, de foto zegt genoeg denk ik en ja mijn vakantiebudget had niet gerekend op 500 dollar aan Lego spulletjes, oeps....

Na Legoland onder weg gegaan naar San Diego met een grijns van hier tot Amsterdam om op de Sunset Cliffs Boulevard de zon onder te zien gaan met een groene glans.

1. Wendy:
    16 september 2016
    Ik ben blij met de snelle afhandeling van de 'klacht' haha. Past die LEGO collectie wel in je koffer? Ben benieuwd naar je vervolg, succes morgen met de vele km!
  2. Jeroen:
    16 september 2016
    Lekker bezig jordy! En anders gewoon opsturen die hap! Als je dan thuis komt dan staan ze netjes inelkaar gebouwd wachtend op de keukentafel :p