Bryce Canyon in de ochtend en Zion Park in de middag

20 september 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Mijn vorige verhaal is toch een beetje uit de hand gelopen wat leesvoer betreft dus deze update zal een stukje korter zijn. Na gistermiddag Bryce Canyon te hebben bezocht en een mooie sunset te hebben gezien op de rode hoodoo's deze ochtend wederom naar Bryce om de laatste twee loop trails te lopen, een kleine ochtendwandeling van zo'n 9 kilometer. Zeker geen spijt van gehad en het was bewolkt maar dat was maar goed ook want de Peek-a-boo trail was best pittig voor een amateur hiker like me maar mijn gallon waterfles trekt wel alle aandacht...

Rond het middag uur begint het een beetje te miezeren maar dat is toch al het moment om eens verder te gaan maar dan toch eerst nog maar even de welkomst video kijken aangezien ik toch al in het Visitor center ben en meteen maar even mijn sticker ophalen omdat ik alle trails gelopen heb, jippie!

Richting het noordwesten waar Zion Park ligt lijkt de zon nog te schijnen dus snel in de auto gesprongen om nog even wat zonnestralen op te pikken. Zodra je in de buurt komt van het park veranderd de omgeving, de natuur en de kleuren. Zion had ik even toegevoegd als leuk om even rond te kijken maar het is groot...veel groter dan ik van te voren had verwacht. De rit door het zuidelijke deel van het park is overweldigend en heb ik vast gelegd op camera dus kan ik nog meerdere keren terug kijken. Om niet teveel tijd te verliezen meteen in een shuttle gesprongen want ja wat heeft de national park services het in de states goed bekeken door gratis shuttles aan te bieden om je door de belangrijkste stukken van het park te begeven en ze rijden niet zoals de NS of Connexxion buiten het schema om maar gewoon op schema, fijn om dat ook eens mee te maken. Voordat ik het weet begint de zon alweer naar de horizon te verdwijnen en is ook deze dag alweer voorbij gevlogen. De avond sluit ik traditioneel af met een subway maar deze keer in de plaats Hurricane.

Bij mijn huidige motel is de wifi wel van degelijke kwaliteit dus bij deze foto's horend bij het vorige blog en bij dit blog, enjoy.

1. Lida:
    21 september 2016
    Hey Jordy, wat een super trip maak jij. Heel leuk om alles zo te volgen en mooie foto s.
    Je bent duidelijk aan het genieten. Op die manier reizen wij ook mee.
    Top. Geniet nog verder. Leuk geschreven ook allemaal.
    Dikke kus van mij. Dat lokt wel uit dat ik ook daar heen wil. Ha ha.