Vancouver en de reis naar Portland

5 september 2016 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Zo na Seattle gezien en geproefd te hebben was het tijd om afscheid te nemen en onderweg te gaan naar Vancouver Canada met een tussenstop bij de Boeing Factory in Everett. De dag begint erg nat dus ik ben er niet zo treurig over om in de auto te zitten.

Na een kleine 40 minuten aan gekomen bij het Boeing visitor center waarbij overal te kennen wordt gegeven dat je absoluut geen telefoon, camera of andere apparatuur dat geluids- of beeldopname kan maken mee mag nemen. Ze hebben daar kluisjes voor alleen is het wel handig als je eerst de beschrijving leest en dan pas het slotje erop doet. Zoals te raden had ik mijn spullen in het kluisje gedaan op slot gegooid en kwam er toen achter dat je eerst je code in geeft en dan pas op slot zet. Achja het was duidelijk dat er een masterkey was dus dat probleem was binnen enkele minuten verholpen, bijna net zo makkelijk als het uit elkaar schroeven van de bevestiging van het slot zoals in Washington D.C. De toer zelf is erg interessant en informatief. Veel inside informatie over de verschillende modellen en de keuzes die gemaakt worden door luchtvaartmaatschappijen omtrent de hoeveelheid sardientjes die per vlucht mee mogen.

Na de toer koers gezet naar Vancouver waarbij een grens controle toch iets anders verloopt dan ik gewend ben. Natuurlijk worden er zaken gecontroleerd maar aan mij werden wel heel veel vragen gesteld over hoe het kan dat ik 6 weken op vakantie kan en of ik daadwerkelijk een baan heb en hoe ik aan het geld kom om een Mustang voor zo lang te huren. Blijkbaar zien ze je liever aankomen in een Kia Picanto... a fijn ik heb het spel mee gedaan en kreeg van meneer de grenswachter een stempeltje om verder te mogen rijden!

De metropool van Vancouver is werelds! Voornamelijk de viewpoints vanaf het Stanley Park en jawel vanuit een watervliegtuig zijn wonderschoon, helemaal vanuit de cockpit xD. Het openbaar vervoer is zoals het zou moeten zijn. Misschien moet de Nederlandse regering even met het gemeente bestuur van Vancouver bellen om te vragen waarom het pasjes systeem daar wel vlekkeloos werkt en in Nederland het zo'n puinhoop is met al die kutpoortjes die dan wel en dan niet werken. Daarnaast is een onbeperkte dagpas 9,75 Canadese dollar oftewel 3 pakjes boter en je hoeft je geen zorgen te maken over parkeer meters etc. Een rondje Stanley park is 10 kilometer en aangezien ik toch al 5 kilometer had gelopen dacht ik waarom niet. Had ik al vermeld dat het watervliegtuig rondje fantastisch was.... wat een goedkopere maar een meer dan perfecte zonsondergang bied is Wreck beach, waar allerlei voornamelijk natuurlijke spullen aanspoelen met een open zicht op zee en de bergen rondom Vancouver.

Helaas moest ik Vancouver alweer verlaten om door te gaan met de reis naar Portland. Ik heb voor vandaag een kleine trip gepland van een slordige 760 kilometer. Ik kan jullie vertellen dat is absoluut geen straf in de Mustang en jawel bijna de gehele rit grotendeels over B wegen met een open dak gereden, dat open rijden zo heerlijk kan zijn =D! Zoals het inmiddels mijn doel is geworden om in elke plaats een Subway te vinden is dat ook deze keer weer gelukt in Astoria alleen was het doel om de sub tijdens een zonsondergang te nuttigen maarja er zaten een paar wolkjes voor de zon, mispoes.

Zometeen nog even mijn bedje klaar maken en dan morgenochtend Portland verkennen en jawel er is een busstop voor de deur

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade