Laatste dag Washington D.C en Seattle tot op heden

1 september 2016 - Washington Dc, Virginia, Verenigde Staten

Zoals beloofd een nieuwe update. Ook de laatste dag in Washington D.C. was het tropisch maar inmiddels lijk ik er meer aan gewend te zijn en gaat het mij de gehele dag goed af. Een dag eerder had ik bij het Air and Space museum gezien dat er een D-Day film in één van de IMAX theaters zou draaien en zo verslaafd als ik ben aan de tweede wereld oorlog kon ik dat natuurlijk niet overslaan. Het mede voordeel was dat de film rond het middag uur zou worden afgespeeld en het dan juist het heetst van de dag begint te worden en ik de brandende zon heel even kon ontwijken.

Ondanks de hitte heb ik veel kilometers gelopen om ook de minder toeristische stukken van de stad te kunnen bekijken. Bij toeval loop je dan tegen leuke markten en parken aan en kom je tot de ontdekking dat ik er blijkbaar Amerikaans uit zie omdat ik meerdere keren gevraagd ben voor een route beschrijving naar een locatie en of er wel of niet geparkeerd mocht worden in een bepaalde straat. Heeft misschien er ook mee te maken dat ik buiten telefoon en wallet niets bij mij draag wat een toeristische afkomst kan verraden. Aangezien het wederom een mooie dag werd besloten om in de avond uren tegen sundown een timelaps te gaan maken en dan wel vanaf het hoogste punt voor de beste ervaring. Het werd het Washington memorial met het zicht op het Lincoln memorial. Voordat dit plaats ging vinden wederom even langs de Subway waar het personeel inmiddels het vermoeden begon te krijgen dat ik er niet alleen voor de broodjes kwam... De sundown zelf kon niet beter. De temperatuur was aangenaam en ik kon een mooie plek vinden om op mijn gemak alles vast te leggen.

De volgende ochtend gaat mijn vliegtuig naar Seattle voor het volgende avontuur. De avond ervoor na wat problemen te hebben gehad met de WiFi om een back-up te kunnen maken alles klaar geleegd zodat ik om 4.00 plaatselijke tijd mijn roommates rechtop in bed kan krijgen met mijn heerlijke wekker sound! Dit is zeker gelukt maar karma blijft nooit lang uit...helaas. Ik was vergeten om mijn koffer dicht te ritsen en toen ik deze optilde was mijn koffer nog maar voor de helft gevuld....dat stond niet in de planning en nu moest ik in pitch black proberen mijn koffer weer in te pakken...

Uiteindelijk is alles toch goed gekomen en viel het mij op hoe makkelijk je een nationaal vliegtuig in de US op komt zonder controle. Er is wel een bagage en ticket controle maar dan sta je al bijna op de gate zelf. De vluchten gingen goed en ik kwam er achter dat er tussen Washington en Seattle maar liefst drie uur tijd verschil zit in plaats van twee dus in totaal negen uur tijd verschil. Het maakte mij allemaal niet meer uit want ik wilde mijn auto gaan ophalen. Bij aankomst met Hertz was alles geregeld en ik hoefde alleen nog maar naar de juiste parkeerplaats te lopen en de sleutels lagen er al in. Bij aankomst zag ik een fantastisch rooie Ford Mustang staan die net uit de fabriek leek te komen. Helemaal enthousiast alles ingesteld en dan tot de conclusie komen dat de twee ramen bij de cabrio aan de passagiers zijde niet goed sluiten en na inspectie heb ik een zilvere Mustang toegewezen gekregen. Wel met het leuke details dat deze een kentekenplaat uit Arizona heeft en dat ik bij het rijden in Seattle niet meteen betoeterd werd als ik wat laat een afslag moest hebben. Jullie zijn natuurlijk geïnteresseerd in hoe dit rijdt....de 20 miles die ik heb afgelegd zijn heerlijk geweest. De auto brult en dan heb ik nog niet eens echt gas gegeven of de S-stand gebruikt. Helaas regende het bij aankomst en was het 15 graden aaaaawhwhwhw!!!! in Seattle dus de ervaringen met open dak rijden moeten nog worden uitgevoerd.

De betreffende avond trok ineens de hemel open en was er een bijzonder mooie sundown te zien vanaf de Big Wheel pier. De gehele dag in Seattle is goed gebruikt en aparte dingen gezien als de Gum wall, check the photo en Chinatown wat heel erg enthousiast begon maar des te dieper je in de buurt rond liep des te meer bouwvallig panden en mensen je zag. De Space Needle is natuurlijk één van de toeristische attracties maar een prijs van 30 dollar voor een ritje naar boven is mij een beetje te overdreven.

De stad heeft mij echt verrast. Op het moment dat ik hier lande dacht ik wat ga ik hier in godsnaam 1.5 dagen doen maar inmiddels loopt de dag richting de avond en staan er nog plannen op stapel. Op naar een nieuwe sundown, alhoewel het net even regende en ik dus maar moet afwachten of moeder natuur zijn mooiste kant ook vandaag weer wil laten zien.......

Morgen is de volgende bestemming Vancouver Canada

1. Ricardo:
    2 september 2016
    Haha karma is a b..., maar zo een mooie auto maakt veel goed;) Geniet er van!, het avontuur is nog maar net begonnen.