Eerste 2 dagen in Washington D.C

29 augustus 2016 - Washington Dc, Virginia, Verenigde Staten

Op zaterdag laat in de avond geland in Washington D.C. nadat de vliegtuigen net zo strak op schema vlogen als de NS zich aan het spoorboekje houdt. Op zich is dat geen probleem ware het niet dat ik door deze vertragingen bijna mijn overstap naar Washington had gemist.

Bij aankomst even snel de metro gepakt om toch nog voor het vallen van middernacht in het hostel aan te komen. Daar stond al de eerste verrassing te wachten aangezien ik op een kamer ben ingedeeld waar tien bedden staan maar waarvan er negen gevuld zijn door één groep, die het blijkbaar leuk vinden om van een kleine oppervlakte een soort kleding jungle te maken waar je zonder licht niet de uitgang haalt zonder te struikelen. Aan de andere kant zorg je er wel voor dat je bij het uitstappen van je bed meteen wakker bent. Die avond nog even tactisch geweest, kon mezelf wel tegen de muur aan rennen, om eerst mijn sleutels in de locker te stoppen en daarna het slotje erop te zetten. Eerste 2 seconden paniek en toen dacht ik nee dat lost niks op laat ik naar de mogelijkheden kijken. Na wat rondvragen bij het personeel een schroevendraaier gevonden en het mechanische wat de locker op slot zet vakkundig gedemonteerd waarna ik mijn sleutels uit de box kon vissen. Wat veiligheid betreft ben je net zo veilig als de domheid van je medemens in het hostel.

De eerste volledige dag is begonnen en na het zoeken van de ontbijt hoek heerlijk ontspannen op het dakterras een aantal pannenkoeken zitten te smakken. Aangezien er niks anders is als stroop en chocola direct besloten een stevig ontbijt te nemen. De weersvoorspellingen zijn goed al hoewel de temperatuur wel wat mag zakken van mij betreft. Voor deze dag wordt 96 fahrenheit afgegeven, een slordige 35+ graden.... Rond het middag uur is het zo heet geworden in D.C. dat de stad wel uitgestorven lijkt. Zelfs op de toeristische hotspots zijn maar enkele sukkels zoals mijzelf te vinden die in de volle zon wat mooie kiekjes proberen te schieten. Gelukkig ben ik wel zo slim geweest een pet op te doen om te voorkomen dat mijn hoofd aan het eind van de dag nog strakker staat dan de huid van Marijke Helwegen! Ondanks de hitte toch een slordige 20 kilometer gelopen om in ieder geval alle bijzondere gebouwen en monumenten in het groene gebied gezien te hebben. Als avond eten wilde ik 'even' een boordje bij de Subway halen, I know verslaving maar na 3 gesloten vestigingen van buiten te hebben gezien had ik bijna de hoop op gegeven totdat ik een Subway Cafe zag staan waar nog genoeg mensen binnen zaten. Het eten smaakte extra lekker.

Tot mijn verbazing was om 20.00 de zon al van de horizon gevallen en moest ik nog even mijn weg terug vinden naar het hostel.

Door mijn tijdelijke roommates al vroeg in de ochtend wakker nadat er 7 wekkers zijn afgegaan en blijkbaar ik de enige ben die ze ook daadwerkelijk hoort, helaas. Aan de andere kant kan ik lekker rustig gebruik maken van de douches en mijzelf te goed doen aan wederom een aantal pancakes om de ochtend goed te beginnen. Het weer voor vandaag zal net zo heet worden als de dag ervoor dus om te voorkomen dat ik levend verbrand besloten na de U.S. Capitol tour, erg interessant by the way, even bij het Air en Space museum te gaan kijken en vooral ook gebruik te maken van de verkoeling in het gebouw. Na 15.00 durf ik mijzelf weer buiten te begeven maar omdat de hitte alles behalve lekker is besloten om de Arlington begraafplaats en het Pentagon monument per metro te gaan bezoeken. Vooral Arlington heeft indruk gemaakt door de betekenis en de enorme hoeveelheid gesneuvelden die daar te vinden zijn. Na wederom een Subway te hebben bezocht was het donker en tijd om even de beentjes te ontspannen.

Het volgende blog zal snel volgen, is de bedoeling...

1. Jeroen:
    30 augustus 2016
    Leuk man om op deze manier alles bij te houden. Geniet ervan and keep us updated!